Table of Contents Table of Contents
Previous Page  107 / 144 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 107 / 144 Next Page
Page Background

___________

Вестник Сибирского института

бизнеса и информационных

технологий №

1(21) 2017___________

106

прообразом

современного

компетентностного

подхода

;

-

к

голографическому

анализу

музыкального

произведения

(

у

субъекта

образовательного

процесса

необходимо

развивать

личность

целостно

:

психическое

,

ментальное

,

музыкально

-

эстетическое

развитие

);

-

к

созданию

природосообразных

условий

для

музыкального

образования

,

являющегося

генетически

необходимым

для

полноценного

умственного

труда

обучающегося

,

позволяющего

стать

человеком

разумным

(homo sapiens) [4,

с

. 134];

-

к

применению

обучаемыми

герменевтического

подхода

,

позволяющего

человеку

открывать

глубинные

смыслы

и

философию

музыкального произведения

[4, c. 135];

-

к

расширению

спектра

музыкально

-

педагогических

интервенций

,

обеспечивающих

дальнейший

социогенез

личности

.

Библиографический

список

1.

Быкасова

,

Л

.

В

.

Постструктуралистическая

педагогика

:

источники

,

анализ

,

методология

:

монография

.

Эволюция

педагогической

теории

и

практики

в

истории

человеческого

общества

[

Текст

] /

Л

.

В

.

Быкасова

. –

М

.:

АСУ

, 2016. –

С

. 313–321.

2.

Быкасова

,

Л

.

В

.

Педагогическая

эпистемология

:

от

структурализма

к

деконструктивизму

[

Текст

] /

Л

.

В

.

Быкасова

//

Вестник Череповецкого

государственного

университета

. – 2016. –

2. –

С

. 96–99.

3.

Быкасова

,

Л

.

В

.

Личность

,

речь

и юридическая

практика

[

Текст

] /

Л

.

В

.

Быкасова

//

Сборник

научных

трудов международной научно

-

методической

конференции

. – 2015. –

С

. 32 – 37.

4.

Ивашкин

,

А

.

В

.

Беседы

с Альфредом Шнитке

[

Текст

] /

А

.

В

.

Ивашкин

. –

М

.:

РИК

«

Культура

», 1994. –

305

с

.

5.

Хайдеггер

,

М

.

Бытие и

время

[

Текст

] /

М

.

Хайдеггер

. –

М

.: «

Ад Маргинем

», 1997. – 452

с

.

6.

Холопова

,

В

.

Н

.

Композитор Альфред Шнитке

[

Текст

] /

В

.

Н

.

Холопова

. –

Челябинск

: «

Аркаим

», 2003.

– 253

с

.

7.

Философский

словарь

.

М

., 2003. – 575

с

.

8. Alfred Schnittke (H. Gerlach)//Fuenfzig sowjetische Komponisten der Gegenwart. Fakten und Reflexionen.-

Leipzig-Dresden, 1984. S. 362-367.

References

1. Bykasova L.V.

Poststructuralists paedagogia: fontes, analysis proceditur. – Monograph. Evolutionis theoria

et praxi in historia societatis humanae

[Poststructuralists pedagogy: sources, analysis methodology. – Monograph. The

evolution of educational theory and practice in the history of human society]. Moscow, ASU, 2016, 420 p.

2. Bykasova L.V.

Acta de Cherepovets state University

[Pedagogical epistemology: from structuralism to

deconstruction]. Cherepovets, 2016, 96 – 99 p.

3. Bykasova L. V.

Collection of scientific opera internationalis scientific-methodica conferentia

[Personality, it

and legal practice]. Rostov/n/D, 2015, 32 – 37 p.

4. Ivashkin A.V.

Colloquia cum Alfred Schnittke

[Conversations with Alfred Schnittke]. Moscow, RIK

«Cultura», 1994, 305 p.

5. Heidegger M.

Ens et tempus

[Being and time]. Moscow, Ad Marginem, 1997, 452 p.

6. Kholopov V.

С

ompositor Alfred Schnittke

[The Composer Alfred Schnittke]. Chelyabinsk, Arkaim, 2003, 253 p.

7.

Philosophica dictionary

[Philosophical dictionary]. Moscow, 2003, 575 p.

8. Schnittke A. (Gerlach H.)

Quinquaginta Soviet compositores de praesenti. Factis et cogitationibus

. Leipzig-

Dresda, 1984, 362 – 367 p.

________________________________________________________________________________________________

POLYSTYLISTICS ALFRED SCHNITTKE UNDER THE MUSICAL AND PEDAGOGICAL

INTERVENTIONS

Vasilisa A. Berezovskaya

,

graduate student of the Department of Economic Theory, Federal state budget educational institution of higher

education Rostov State Economic University, Rostov- on-Don.

Abstract.

In the article from the perspective of hermeneutic and axiological approaches the problem of

identifying a whole range of musical and pedagogical interventions used in polystylistical concept of the composer and

teacher Alfred Schnittke, the equivalent of transforming a piece of music and its style, giving the music a historical-

cultural dimension that makes a piece of music megaeffektivnym apparatus scientific reflection of musical culture. The

aim of this work is to review and analyze this concept of the composer on the material of musical-pedagogical

interventions, used in modern musical education. To used methods include cultural, historical, ethnographic, and

performance. The Result of the developed methodology is the development strategy of musical-pedagogical work,