Table of Contents Table of Contents
Previous Page  133 / 160 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 133 / 160 Next Page
Page Background

__________

Вестник Сибирского института

бизнеса и информационных

технологий

. 2016.

2(18)__________

132

Библиографический

список

1.

Андреева

,

К

.

В

.,

Быкасова

,

Л

.

В

.

Средоориентированное

обучение

в

современном

вузе

. [

Электронный

ресурс

] /

К

.

В

.

Андреева

,

Л

.

В

.

Быкасова

//

Современные

проблемы

науки

и

образования

, 2013.

6.

Режим

дос

-

тупа

: //www

/science-education.ru/113-11421,

свободный

.

2.

Быкасова

,

Л

.

В

.,

Ищенко

,

А

.

М

.

Эволюционирование

субъектности

в

образовательных моделях

. [

Текст

]

/

Л

.

В

.

Быкасова

,

А

.

М

.

Ищенко

//

Казанская наука

, 2011. –

5. –

С

. 83-85.

3.

Быкасова

,

Л

.

В

.,

Самойлов

,

А

.

Н

.

Дистанционное

образование

:

культура

,

среда

,

социализация

[

Текст

] /

Л

.

В

.

Быкасова

,

А

.

Н

.

Самойлов

//

Известия Южного Федерального

Университета

,

серия

«

Педагогические

нау

-

ки

», 2014.

2. –

С

. 37-42.

4.

Давыдов

,

В

.

В

.

Психологический

словарь

. [

Текст

] /

В

.

В

.

Давыдов

. –

М

.:

Педагогика

, 1983. – 447

с

.

5.

Лингвистический

энциклопедический

словарь

. [

Текст

] /

Под

.

ред

.

В

.

Н

.

Ярцевой

. –

М

.:

Советская

эн

-

циклопедия

, 1990. –

С

. 233.

References

1. Andreeva K.V., Bykasova L.V.

Sredoorientirovannoe obuchenie v sovremennom vuse.

[Environment oriented

education in modern high school. Modern problems of science and education]. 2013

.

6. (http//www/science-

education.ru/113-11421

data obrashhenija 29.12. 2013).

2. Bykasova L.V., Ishhenko A.M.

Evoluzionirovanie subjectnosti v obrasovatelnyx modeljax

. [The evolution of

subjectivity in educational models. Kazan science]. 2011.

5. P. 83-85.

3. Bykasova L.V., Samojlov A.N.

Distanzionnoe obrasovanie: kultura, sreda, zivilisazija.

[Distance education: culture,

environment, civilization. News of Southern Federal University. Pedagogical science]. 2014.

2. P. 37-42.

4. Davydov V.V.

Psichologicheskij slovar

. [Psychological dictionary. Pedagogy]. M.,1983. 447 p.

5.

Lingvisticheskij enziklopedicheskij slovar

. [Linquistic encyclopedic dictionary. Soviet encyclopedia].

M.,

1990.

P. 233.

________________________________________________________________________________________________

COGNITIVE COMMUNICATION IN THE EDUCATIONAL ENVIRONMENT

Larisa V. Bekasova,

Professor, Chekhov Taganrog Institute, Rostov state economic University

Abstract.

From the position of the algorithmic approach in the article solve three problems: reflection of mod-

ern communication as a process of meaning, the most productive in creating cultural environment with properties of

adaptation, self-organization, cognition, having a consolidating effect; determination of the factors, qualities, patterns

mental models of communication; identify the role of the teacher as the architect of transmedia products that have repu-

tational capital, high personal effectiveness, replicates the best educational practices.

Keywords:

virtual communication, pedagogical intervention, the subject, info field, media practices, export and

import knowledge.

________________________________________________________________________________________________

Сведения

об

авторе

:

Быкасова Лариса Владимировна

доктор

педагогических

наук

,

доцент

,

профессор

кафедры

общей

пе

-

дагогики Таганрогского

института

имени А

.

П

.

Чехова

(

филиал

)

Ростовского

государственного

экономического

университета

(

РИНХ

) (

г

.

Таганрог

,

Российская Федерация

), e-mail:

moeve-25-moeve@yandex.ru

Статья поступила

в

редакцию

18.03.2016

г

.