

__________
Вестник Сибирского института
бизнеса и информационных
технологий
. 2016.
№
2(18)__________
123
_______________________________________________________________________________________________
THE ESSENTIAL AND CONTENT OF THE ORIENTATION FOUNDATIONS
OF INFORMATION ACTIVITIES OF TEACHERS
Viktor L. Akap’ev,
Professor, Belgorod Institute of Education Development
Sergey E. Savotchenko,
Professor, Belgorod Institute of Education Development
Abstract.
The paper is devoted to the activity theory problems directed on solving information problems arising
in the course of vocational training of teachers. The notion of information activity and its trends and kinds are consid-
ered. The orienting part role in activity formation is analyzed. The definition of the orienting basis of information activ-
ity is formulated. Its basic characteristics are defined and the content of each structure component is revealed in connec-
tion with teacher education.
Keywords:
information activity, teachers, orienting basis of activity, activity approach to learning, activity theory.
_______________________________________________________________________________________________
Сведения
об
авторах
:
Савотченко
Сергей
Евгеньевич
–
доктор
физико
-
математических
наук
,
доцент
,
профессор
кафедры
ес
-
тественно
-
математического
образования
и
информационных
технологий
Белгородского
института
развития
образования
(
г
.
Белгород
,
Российская Федерация
), e-mail:
savotchenko@hotbox.ru.Акапьев
Виктор
Львович
–
кандидат
педагогических
наук
,
доцент
кафедры
естественно
-
математического
образования
и
информационных
технологий
Белгородского
института
развития
образования
(
г
.
Белгород
,
Российская Федерация
), e-mail:
akapevvl@yandex.ru.
Статья поступила
в
редакцию
02.03.2016.