Table of Contents Table of Contents
Previous Page  124 / 160 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 124 / 160 Next Page
Page Background

__________

Вестник Сибирского института

бизнеса и информационных

технологий

. 2016.

2(18)__________

123

_______________________________________________________________________________________________

THE ESSENTIAL AND CONTENT OF THE ORIENTATION FOUNDATIONS

OF INFORMATION ACTIVITIES OF TEACHERS

Viktor L. Akap’ev,

Professor, Belgorod Institute of Education Development

Sergey E. Savotchenko,

Professor, Belgorod Institute of Education Development

Abstract.

The paper is devoted to the activity theory problems directed on solving information problems arising

in the course of vocational training of teachers. The notion of information activity and its trends and kinds are consid-

ered. The orienting part role in activity formation is analyzed. The definition of the orienting basis of information activ-

ity is formulated. Its basic characteristics are defined and the content of each structure component is revealed in connec-

tion with teacher education.

Keywords:

information activity, teachers, orienting basis of activity, activity approach to learning, activity theory.

_______________________________________________________________________________________________

Сведения

об

авторах

:

Савотченко

Сергей

Евгеньевич

доктор

физико

-

математических

наук

,

доцент

,

профессор

кафедры

ес

-

тественно

-

математического

образования

и

информационных

технологий

Белгородского

института

развития

образования

(

г

.

Белгород

,

Российская Федерация

), e-mail:

savotchenko@hotbox.ru.

Акапьев

Виктор

Львович

кандидат

педагогических

наук

,

доцент

кафедры

естественно

-

математического

образования

и

информационных

технологий

Белгородского

института

развития

образования

(

г

.

Белгород

,

Российская Федерация

), e-mail:

akapevvl@yandex.ru

.

Статья поступила

в

редакцию

02.03.2016.