

__________
Вестник Сибирского института
бизнеса и информационных
технологий
. 2016.
№
2(18)__________
33
_______________________________________________________________________________________________
USE OF THE INTERNET AUDIENCE RESEARCH FOR THE DEVELOPMENT
OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITY IN THE ONLINE ENVIRONMENT
Elena V. Isaeva,
Professor, F.M. Dostoevsky Omsk State University
Abstract.
This article analyzes the existing research on Internet users audience, explaining some of the features of
its structure and dynamics. On the basis of these data, the authors identified three major areas for business development
in the online environment, explaining the peculiarities of doing business in each of these areas.
Keywords:
internet business, e-commerce, entrepreneurship, the Internet audience, online environment.
_______________________________________________________________________________________________
Сведения
об
авторе
:
Исаева Елена Владимировна
–
доктор
экономических
наук
,
профессор
,
заведующий
кафедрой
стратегиче
-
ского
маркетинга Омского
государственного
университета
им
.
Ф
.
М
.
Достоевского
(
г
.
Омск
,
Российская Феде
-
рация
); e-mail:
ev_isaeva@mail.ru.Статья поступила
в
редакцию
14.04.2016.